pociecha1mKysucká galéria v zriaďovateľskej pôsobnosti Žilinského samosprávneho kraja Vás a Vašich priateľov srdečne pozývajú na vernisáž výstavy: Adama Pociechu dňa 4.11. o 16:00 hod.

Kurátor: Mgr. Paulína Buchová

Výstava je sprístupnená vo výstavných priestoroch KG

Výstava potrvá od: 4.11. 2011– 2.1.2012

Výstava je predĺžená do 9.1.2012

Adam Pociecha sa narodil v roku 1958 v meste Ballin, ukončil štátnu školu výtvarného umenia v meste Nowy Wisnicz. V štúdiách pokračoval na fakulte grafického umenia v Katowiciach, ktorá je súčasťou Krakowskej Akadémie výtvarného umenia, ktorú ukončil v roku 1987. V roku 1993 sa stal čestným členom nemeckých umelcov, z Westfalskeho regiónu ako aj medzinárodným členom umelcov v meste Langenfeld. V súčasnej dobe je odborným asistentom na Akadémii výtvarných umení v Katowiciach, kde vedie semináre kreslenia na fakulte Dizajnu. Podieľal sa na viac ako 30 samostatných výstavách v Poľsku a v zahraničí.

V Kysuckej galérii v Oščadnici sa predstaví svojím grafickým majstrovstvom popredný poľský výtvarník Adam Pociecha, nie len v sérii grafických listov s názvom „Katedrály", kde sa odráža jeho jedinečný a bravúrny talent. Autor si zvolil náročnú techniku leptu, tónovaného do sépiovej farby, kombinovaného často s akvatintou.

Vertikálne smerujúce kupoly a veže navodzujú nekonečný priestor siahajúci do vzduchoprázdna, spájajúci zem s niečím nadpozemským- neuchopiteľným. A práve o tento princíp sa A. Pociecha snaží. Motívom historicky i architektonicky známymi barokovými kupolovitými vežičkami, renesančnými kampanilami, rímsami, i rebrovou klenbou spája minulosť s prítomnosťou, inšpirujúc sa dávnymi umelcami, ktorí sú i takto „oživovaní" prostredníctvom jeho grafík.

Pomocou štruktúrovaných vertikálnych, horizontálnych liniek, prekrývaním, vrstvením, intenzitou sfarbenia sa dostáva divák do zvláštnej atmosféry minulých časov pretavených do prítomnosti, podčiarknuté až „graficko-alchimistickým" myslením tohto poľského výtvarníka. S príznačnou grafickou precíznosťou vytvára autor kompozície „architektonických pavučín" s maximálnym svetelným vibrovaním. V grafických listoch s figurálnym námetom sa odráža autorov opačný- až expresívny, uvoľnený rukopis pri zobrazovaní figúr v existencionálnom prežívaní.